|
www.reignorfall.fora.pl Beta 0.4.2
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Reinger
Administrator
Dołączył: 29 Paź 2007
Posty: 202
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: Pią 17:56, 02 Lis 2007 Temat postu: |
|
|
Reign or Fall [PBF Beta 0.3]
*System walki RoF 0.3
System może być bardzo podobny do systemu z Hereosów, ponieważ częściowo się na nim wzorowałem.
Gdy dochodzi do bitwy między graczami (czy też gracza, z tubylcami) obaj gracze dostają wysłaną mape bitwy.
Jest ona zrzutem z góry i tutaj równiez wystepują "kratki"
Powstanie dział Bitwy, gdzie wszystko zostanie udokumentowane
Plansza to 8x8
[link widoczny dla zalogowanych]
Prędkośc jednostek to najieksza wartośc kratek (nie można poruszać się na ukos), które mogą pokonac w jednej turze, z kolei Zasięg to odległosc na ktora jednostki moga atakowac z dystansu ( wlicza sie w to miejsce gdzie jednostka strzelajaca i jednostka-cel stoją
Ukształtowanie terenu daje różne premię w zależnosci czy się atakuje czy się broni.
Łąka
*Brak modyfikatorów.
Las
* + 50% A dla jednostek atakujących.
Góry
* + 50% O dla jednostek broniących się.
Walka jest turowa, po obu stronach mapy znajdują się jednostki (w oddziałach, max ilośc oddziałow = 6, w jednym oddziale mogą znajdowac sie tylko jednostki jednego rodzaju, np wlocznicy. Moga byc np dwa oddzialy wlocznikow, ale nie mozna stworzyc oddzialu skladajacego sie z lucznikow i wlocznikow) graczy (po lewej stronie jednego gracza po prawej drugiego)
Oznakowanie jednostek
Włocznik - kolor gracza
Miecznik - kolor gracza, ciemniejszy odcień
Łucznik - kolor gracza, jasniejszy odcien
Liczba jednostek będzie pokazywana co turę w dziale bitwy
Pierwszą turę zawsze wykonuje atakujący
Statystyki jednostek
Cytat: | Jednostki (Statystyki)
Włócznik
PŻ: 4
A: 5
O: 3
Z: 2
P: 5
Miecznik
PŻ: 5
A: 7
O: 3
Z: 2
P: 3
Łucznik
PŻ: 3
A: 5
O: 1
Z: 5
P: 5
Tutaj coś dla fanów Hereosów
PŻ - Punkty życia
A: Atak (ile PŻ zadaje jednostka)
O: Obrona (tyle odejmujesz od A, zanim jednostka straci PŻ)
Z: Zasięg, zasięg jednostki na polu bitwy (można np. strzelać z dystansu, liczba to kratki, z jakiej odległości jednostka może atakować. Mapa ekonomiczna i polityczna nie mają tu nic do rzeczy, stwarzana jest osobna mapa "bitewna")
P: Prędkość zarówno na polu bitwy jak i na mapie ekonomicznej. Liczba kratek jakie jednostka jest w stanie przebyć w ciągu jednej tury. |
Przykładowa walka
Gracz A dysponuje 30 włocznikami, 10 łucznikami i 15 miecznikiem, tymczasem gracz B ma 15 łuczników i 20 wlocznikow, walka odbywa się na lace wiec nie ma zadnych modyfikatorow
[link widoczny dla zalogowanych]
Gracz A wysyła swoje wojsko w stronę gracza B (jest atakujacym, wiec zaczyna)
[link widoczny dla zalogowanych]
Gracz B wysyła włocznikow i atakuje łucznikow gracza A, z kolei łucznicy strzelaja w zblizajacych sie wlocznikow gracza A
[link widoczny dla zalogowanych]
15 łuczników (Atak łucznika = 5) 15*(5-3) (Obrona włocznika) = 15*2 = 30 (tyle zabranych Punktów Życia = 30 / 4 (ilosc pz jednego wlocznika) = 7 martwych włocznikow
itd itd.
LUB
Reign or Fall [PBF Beta 0.4]
Nie ma żadnych plansz ani kratek jak powyżej, jest tylko dział bitwy, gdzie obaj gracze dostaje sprawozdanie
Statystyki jednostek dzialaja podobnie, z tym, że predkosc liczy się tylko na mapie ekonomicznej i nie ma znaczenia w czasie walki, a jednostka z wiekszym Z zaczyna
Cytat: | Jednostki (Statystyki)
Włócznik
PŻ: 4
A: 5
O: 3
Z: 2
P: 5
Miecznik
PŻ: 5
A: 7
O: 3
Z: 2
P: 3
Łucznik
PŻ: 3
A: 5
O: 1
Z: 5
P: 5
Tutaj coś dla fanów Hereosów
PŻ - Punkty życia
A: Atak (ile PŻ zadaje jednostka)
O: Obrona (tyle odejmujesz od A, zanim jednostka straci PŻ)
Z: Zasięg, zasięg jednostki na polu bitwy (można np. strzelać z dystansu, liczba to kratki, z jakiej odległości jednostka może atakować. Mapa ekonomiczna i polityczna nie mają tu nic do rzeczy, stwarzana jest osobna mapa "bitewna")
P: Prędkość zarówno na polu bitwy jak i na mapie ekonomicznej. Liczba kratek jakie jednostka jest w stanie przebyć w ciągu jednej tury. |
Przykładowa walka
Gracz A dysponuje 15 włocznikami, 10 łucznikami i 15 miecznikiem, tymczasem gracz B ma 15 łuczników i 20 wlocznikow, walka odbywa się na lace wiec nie ma zadnych modyfikatorow
PŻ gracza A = 60 + 30 + 75 = 165
PŻ gracza B = 45 + 80 = 125
O g. A = 45 + 10 + 45 = 100
O g. B = 60 + 15 + 0 = 75
Wpierw łucznicy gracza A
10 * 5 = 50 - 75 = 0
Później łucznicy gracza B
15 * 5 = 75 - 100 = 0
A = 165 PŻ
B = 125 PŻ
O g. A = 100 - 75 = 25
O g. B = 75 - 50 = 25
Włocznicy gracza A
15 * 5 = 75 - 25 = 50
Włocznicy gracza B
20 + 5 = 100 - 25 = 75
A = 95 PŻ
B = 75 PŻ
O g. A = 0
O g. B = 0
Miecznicy gracza A
15 * 7 = 105
B = 0 PŻ
Jak liczyć co zostaje wygranemu po bitwie?
Tutaj dla przykładu miał on 165 PŻ to rownalo sie jakiejs ilosci jego jednostek. Zostało mu 95 PZ i liczymy najzwyczajniej wswiecie z proporcji biorac 165 za 100 a 95 za procent ktory sie ostal z kazdej jednostki.
Zaloze temat, gdzie wypowiecie sie ktory system wolicie
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Reinger
Administrator
Dołączył: 29 Paź 2007
Posty: 202
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: Pią 21:51, 02 Lis 2007 Temat postu: |
|
|
Reign or Fall [PBF Beta 0.4.1]
*Podatki
# Każdy punkt "w lewo" - 5 % produkcji Z, + 2 % zadowolenie, + 1 % SL
# Każdy punkt "w prawo" + 5 % produkcji Z, - 2 % zadowolenie, - 1 % SL
*Wioska
# Daje 200, i + 50 przez dwie tury (efekt = 300 miejsc)
*Miecznik
# O: 4
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Reinger
Administrator
Dołączył: 29 Paź 2007
Posty: 202
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: Nie 17:37, 04 Lis 2007 Temat postu: |
|
|
Reign or Fall [PBF Beta 0.4.2]
*Obrona prowincji
# Każda prowincja ma garnizon
Każda prowincja na poziomie 1 ma
- 10 łuczników i 10 włoczników
Każda prowincja na poziomie 2 ma
- 20 łuczników i 20 włoczników
Każda prowincja na poziomie 3 ma
- 25 łuczników i 25 włoczników i 5 mieczników
Każde miasto (bez fortu) ma
- 30 łuczników i 30 włoczników i 2 mieczników
Każde miasto (z fortem) ma
- 50 łuczników i 50 włoczników i 5 mieczników
# Każda prowincja może zostać ulepszona poprzez budowe palisady.
- Palisada poz. 1 (50 D) (+50 O)
- Palisada poz. 2 (150 D) (+150 O)
# Zdobycie miasta
- Po zdobyciu miasta wygrany ma możliwośc wymordowania 25 % ludności lub wzięcia ich w niewole
*P jednostek
# Zmiana z przebywania ilości kratek na jedną turę na przebywanie ilości kratek w ciągu 30 minut
*Odkrywanie i zajmowanie
# Po zajęciu wrogiej prowincji na mapie pojawia sie wroga stolica oraz "kwadrat" wokól niej
*A łucznika
# Zmienione z 5 na 4
*Przegrana
# Gracz przegrywa gdy traci wszystkie prowincje
# Po całkowitej porażce wszystkie prowincje tymczasowe (zdobyte od przegranego gracza) staja sie prowincjami stałymi
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Reinger
Administrator
Dołączył: 29 Paź 2007
Posty: 202
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: Śro 21:14, 07 Lis 2007 Temat postu: |
|
|
Sojusz
*Warunki stworzenia sojuszu
# Jedna ambasada (1 ambasada = 2 członków, 2 ambasady (u 2 graczy) lub ambasada na poz 2 = 3 graczy itd)
# Gracze muszą się widzieć (co najmniej 1 prowincja)
*Warunki dołączenia do sojuszu
# Gracze muszą się widzieć (co najmniej 1 prowincja)
# Musi być wolne miejsce
*Warunki wymiany surowców w sojuszu
# Market poz 3
# Ambasada poz 1 (u każdego)
*Państwo neutralne
# Zaatakowanie takiego państwa = - 100% produkcji na okres siedmiu dni
# Zaatakowanie przez takie państw0 = - 100% produkcji na okres siedmiu dni
*Państwo najemne
# Wymagania: Ambasada poz 1
# Co najmniej 30 SM
# Co najmniej 100 Z
# Co najmniej 300 SL
# Państwo najemne może zostać zwerbowane przez każde inne państwo/sojusz za opłata, którą sama ustala
# Zaatakowanie takiego państwa (gdy nie zostały najęte) = - 30% produkcji na okres siedmiu dni
# Zaatakowanie przez takie państwo (gdy nie zostały najęte) = - 70% produkcji na okres siedmiu dni
*Zmiana charakteru państwa
# Zmiana charakteru państwa = -10 pkt PW
# Nie można stać się państwem neutralnym w czasie wojny lub w pierwszy dzień po odkryciu któregoś z przeciwników
*Kontrybucja
# Maksymalna ilośc zabrania prowincji = 50 % (gdy zostanie mniej niz 5 prowincji, mozna zaanektowac całosc), po zajeciu 50 % mozna podbijac je dalej jednak tylko w celu zrabowania surowców
*Wypowiedzenie wojny i pokój
# Od dziś trzeba wypowiedzieć wojnę wcześniej wojnęa po jej zakonczeniu zawrzeć pokój (pokój = 6 tur, kara za zaatakowanie w czasie pokoju - 100% zadowolenie, możliwosc buntu w państwie)
*Wojna
# wojna która trwa więcej niz 8 tur ma skutki takie jak głód (wyczerpanie wojną)
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Możesz pisać nowe tematy Możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|