Autor Wiadomość
Reinger
PostWysłany: Śro 21:14, 07 Lis 2007    Temat postu:

Sojusz

*Warunki stworzenia sojuszu

# Jedna ambasada (1 ambasada = 2 członków, 2 ambasady (u 2 graczy) lub ambasada na poz 2 = 3 graczy itd)
# Gracze muszą się widzieć (co najmniej 1 prowincja)

*Warunki dołączenia do sojuszu

# Gracze muszą się widzieć (co najmniej 1 prowincja)
# Musi być wolne miejsce

*Warunki wymiany surowców w sojuszu

# Market poz 3
# Ambasada poz 1 (u każdego)

*Państwo neutralne

# Zaatakowanie takiego państwa = - 100% produkcji na okres siedmiu dni
# Zaatakowanie przez takie państw0 = - 100% produkcji na okres siedmiu dni

*Państwo najemne

# Wymagania: Ambasada poz 1
# Co najmniej 30 SM
# Co najmniej 100 Z
# Co najmniej 300 SL
# Państwo najemne może zostać zwerbowane przez każde inne państwo/sojusz za opłata, którą sama ustala
# Zaatakowanie takiego państwa (gdy nie zostały najęte) = - 30% produkcji na okres siedmiu dni
# Zaatakowanie przez takie państwo (gdy nie zostały najęte) = - 70% produkcji na okres siedmiu dni

*Zmiana charakteru państwa

# Zmiana charakteru państwa = -10 pkt PW
# Nie można stać się państwem neutralnym w czasie wojny lub w pierwszy dzień po odkryciu któregoś z przeciwników

*Kontrybucja

# Maksymalna ilośc zabrania prowincji = 50 % (gdy zostanie mniej niz 5 prowincji, mozna zaanektowac całosc), po zajeciu 50 % mozna podbijac je dalej jednak tylko w celu zrabowania surowców

*Wypowiedzenie wojny i pokój

# Od dziś trzeba wypowiedzieć wojnę wcześniej wojnęa po jej zakonczeniu zawrzeć pokój (pokój = 6 tur, kara za zaatakowanie w czasie pokoju - 100% zadowolenie, możliwosc buntu w państwie)

*Wojna

# wojna która trwa więcej niz 8 tur ma skutki takie jak głód (wyczerpanie wojną)
Reinger
PostWysłany: Nie 17:37, 04 Lis 2007    Temat postu:

Reign or Fall [PBF Beta 0.4.2]

*Obrona prowincji

# Każda prowincja ma garnizon

Każda prowincja na poziomie 1 ma

- 10 łuczników i 10 włoczników

Każda prowincja na poziomie 2 ma

- 20 łuczników i 20 włoczników

Każda prowincja na poziomie 3 ma

- 25 łuczników i 25 włoczników i 5 mieczników

Każde miasto (bez fortu) ma

- 30 łuczników i 30 włoczników i 2 mieczników

Każde miasto (z fortem) ma

- 50 łuczników i 50 włoczników i 5 mieczników

# Każda prowincja może zostać ulepszona poprzez budowe palisady.

- Palisada poz. 1 (50 D) (+50 O)

- Palisada poz. 2 (150 D) (+150 O)

# Zdobycie miasta

- Po zdobyciu miasta wygrany ma możliwośc wymordowania 25 % ludności lub wzięcia ich w niewole

*P jednostek

# Zmiana z przebywania ilości kratek na jedną turę na przebywanie ilości kratek w ciągu 30 minut

*Odkrywanie i zajmowanie

# Po zajęciu wrogiej prowincji na mapie pojawia sie wroga stolica oraz "kwadrat" wokól niej

*A łucznika

# Zmienione z 5 na 4

*Przegrana

# Gracz przegrywa gdy traci wszystkie prowincje

# Po całkowitej porażce wszystkie prowincje tymczasowe (zdobyte od przegranego gracza) staja sie prowincjami stałymi
Reinger
PostWysłany: Pią 21:51, 02 Lis 2007    Temat postu:

Reign or Fall [PBF Beta 0.4.1]

*Podatki

# Każdy punkt "w lewo" - 5 % produkcji Z, + 2 % zadowolenie, + 1 % SL
# Każdy punkt "w prawo" + 5 % produkcji Z, - 2 % zadowolenie, - 1 % SL

*Wioska

# Daje 200, i + 50 przez dwie tury (efekt = 300 miejsc)

*Miecznik

# O: 4
Reinger
PostWysłany: Pią 17:56, 02 Lis 2007    Temat postu:

Reign or Fall [PBF Beta 0.3]

*System walki RoF 0.3

System może być bardzo podobny do systemu z Hereosów, ponieważ częściowo się na nim wzorowałem.

Gdy dochodzi do bitwy między graczami (czy też gracza, z tubylcami) obaj gracze dostają wysłaną mape bitwy.

Jest ona zrzutem z góry i tutaj równiez wystepują "kratki" Smile

Powstanie dział Bitwy, gdzie wszystko zostanie udokumentowane

Plansza to 8x8



Prędkośc jednostek to najieksza wartośc kratek (nie można poruszać się na ukos), które mogą pokonac w jednej turze, z kolei Zasięg to odległosc na ktora jednostki moga atakowac z dystansu ( wlicza sie w to miejsce gdzie jednostka strzelajaca i jednostka-cel stoją

Ukształtowanie terenu daje różne premię w zależnosci czy się atakuje czy się broni.

Łąka
*Brak modyfikatorów.
Las
* + 50% A dla jednostek atakujących.
Góry
* + 50% O dla jednostek broniących się.

Walka jest turowa, po obu stronach mapy znajdują się jednostki (w oddziałach, max ilośc oddziałow = 6, w jednym oddziale mogą znajdowac sie tylko jednostki jednego rodzaju, np wlocznicy. Moga byc np dwa oddzialy wlocznikow, ale nie mozna stworzyc oddzialu skladajacego sie z lucznikow i wlocznikow) graczy (po lewej stronie jednego gracza po prawej drugiego)

Oznakowanie jednostek

Włocznik - kolor gracza
Miecznik - kolor gracza, ciemniejszy odcień
Łucznik - kolor gracza, jasniejszy odcien

Liczba jednostek będzie pokazywana co turę w dziale bitwy

Pierwszą turę zawsze wykonuje atakujący

Statystyki jednostek

Cytat:
Jednostki (Statystyki)

Włócznik

PŻ: 4
A: 5
O: 3
Z: 2
P: 5

Miecznik

PŻ: 5
A: 7
O: 3
Z: 2
P: 3

Łucznik

PŻ: 3
A: 5
O: 1
Z: 5
P: 5

Tutaj coś dla fanów Hereosów

PŻ - Punkty życia
A: Atak (ile PŻ zadaje jednostka)
O: Obrona (tyle odejmujesz od A, zanim jednostka straci PŻ)
Z: Zasięg, zasięg jednostki na polu bitwy (można np. strzelać z dystansu, liczba to kratki, z jakiej odległości jednostka może atakować. Mapa ekonomiczna i polityczna nie mają tu nic do rzeczy, stwarzana jest osobna mapa "bitewna")
P: Prędkość zarówno na polu bitwy jak i na mapie ekonomicznej. Liczba kratek jakie jednostka jest w stanie przebyć w ciągu jednej tury.


Przykładowa walka

Gracz A dysponuje 30 włocznikami, 10 łucznikami i 15 miecznikiem, tymczasem gracz B ma 15 łuczników i 20 wlocznikow, walka odbywa się na lace wiec nie ma zadnych modyfikatorow



Gracz A wysyła swoje wojsko w stronę gracza B (jest atakujacym, wiec zaczyna)



Gracz B wysyła włocznikow i atakuje łucznikow gracza A, z kolei łucznicy strzelaja w zblizajacych sie wlocznikow gracza A



15 łuczników (Atak łucznika = 5) 15*(5-3) (Obrona włocznika) = 15*2 = 30 (tyle zabranych Punktów Życia = 30 / 4 (ilosc pz jednego wlocznika) = 7 martwych włocznikow

itd itd.

LUB


Reign or Fall [PBF Beta 0.4]

Nie ma żadnych plansz ani kratek jak powyżej, jest tylko dział bitwy, gdzie obaj gracze dostaje sprawozdanie

Statystyki jednostek dzialaja podobnie, z tym, że predkosc liczy się tylko na mapie ekonomicznej i nie ma znaczenia w czasie walki, a jednostka z wiekszym Z zaczyna

Cytat:
Jednostki (Statystyki)

Włócznik

PŻ: 4
A: 5
O: 3
Z: 2
P: 5

Miecznik

PŻ: 5
A: 7
O: 3
Z: 2
P: 3

Łucznik

PŻ: 3
A: 5
O: 1
Z: 5
P: 5

Tutaj coś dla fanów Hereosów

PŻ - Punkty życia
A: Atak (ile PŻ zadaje jednostka)
O: Obrona (tyle odejmujesz od A, zanim jednostka straci PŻ)
Z: Zasięg, zasięg jednostki na polu bitwy (można np. strzelać z dystansu, liczba to kratki, z jakiej odległości jednostka może atakować. Mapa ekonomiczna i polityczna nie mają tu nic do rzeczy, stwarzana jest osobna mapa "bitewna")
P: Prędkość zarówno na polu bitwy jak i na mapie ekonomicznej. Liczba kratek jakie jednostka jest w stanie przebyć w ciągu jednej tury.


Przykładowa walka

Gracz A dysponuje 15 włocznikami, 10 łucznikami i 15 miecznikiem, tymczasem gracz B ma 15 łuczników i 20 wlocznikow, walka odbywa się na lace wiec nie ma zadnych modyfikatorow

PŻ gracza A = 60 + 30 + 75 = 165
PŻ gracza B = 45 + 80 = 125

O g. A = 45 + 10 + 45 = 100
O g. B = 60 + 15 + 0 = 75

Wpierw łucznicy gracza A

10 * 5 = 50 - 75 = 0

Później łucznicy gracza B

15 * 5 = 75 - 100 = 0

A = 165 PŻ
B = 125 PŻ

O g. A = 100 - 75 = 25
O g. B = 75 - 50 = 25

Włocznicy gracza A

15 * 5 = 75 - 25 = 50

Włocznicy gracza B

20 + 5 = 100 - 25 = 75

A = 95 PŻ
B = 75 PŻ

O g. A = 0
O g. B = 0

Miecznicy gracza A

15 * 7 = 105

B = 0 PŻ

Jak liczyć co zostaje wygranemu po bitwie?

Tutaj dla przykładu miał on 165 PŻ to rownalo sie jakiejs ilosci jego jednostek. Zostało mu 95 PZ i liczymy najzwyczajniej wswiecie z proporcji biorac 165 za 100 a 95 za procent ktory sie ostal z kazdej jednostki.

Zaloze temat, gdzie wypowiecie sie ktory system wolicie
Reinger
PostWysłany: Pią 12:48, 02 Lis 2007    Temat postu:

Reign or Fall [PBF Beta 0.2.2]

*Kolonie

# Po udanym kolonizowaniu (4 kolonistów wysłanych) można zbudować miasto (50 D, 50 K, 10 Z).

# Koszt każdego kolejnego miasta jest równy x2

Ważne!!!

*SL

# Jako że przyrost SL jest ciągle drastycznie duży, zmieniam przyrost ludzi na kratką z 5 na 3
Reinger
PostWysłany: Pią 10:53, 02 Lis 2007    Temat postu:

Reign or Fall [PBF Beta 0.2.1b]

*Usprawnienie działu systemu "Kolejne budynki/technologie"

Po szczegóły zapraszam do tematu Smile

*Zadowolenie nie dodaje % do produkcji SL
Reinger
PostWysłany: Czw 18:33, 01 Lis 2007    Temat postu:

Reign or Fall [PBF Beta 0.2.1]

*Zarządzanie nie daje bonusu do SL (powinniście się cieszyć Razz)

*Ranking

# Usunięcie ilości SM w rankingu

*Dodanie opcji rozrastania wiosek
Reinger
PostWysłany: Czw 11:54, 01 Lis 2007    Temat postu:

Reign or Fall [PBF Beta 0.2d]

*Czas rekrutacji jednostek wojskowych

# Włócznik (3 minuty)
# Miecznik (5 minut)
# Łucznik (4 minuty)

*Dodanie do królestw z Marketem działu "Wymiana dóbr" w Stan. O szczegóły wymiany piszcie w zleceniach.

*Dodanie do królestw z Koszarami działu "Wojsko" w Stan.

*Punkty PW

# Mogą być ponownie rozdawane/zmieniane i nie liczą się do czynności (znaczy, że mozecie budować 2 budynki i tak rozdawać punkty PW)
# PW można zmieniać co 2 dni w jakiej się chce ilości
# Zbyt częsta zmiana PW (3 razy w tygodniu) zmniejsza zadowolenie (na tydzień) o 5 %

*Brak domów.

# Brak domów skutkuje spadkiem zadowolenie natychmiastowo o 10% i o 0,5 % z każdym następnym dniem w grze.

# Innym efektem braku domów jest wymieranie ludzi. 2 % SL bez domu każdego dnia.

*Ranking

# Zmiana nazwy z "Ilość wojsko" na "Siła militarna"

Włocznik = 1 pkt SM (siły militarnej)
Miecznik = 2 pkt SM
Łucznik = 1 pkt SM
Reinger
PostWysłany: Czw 0:10, 01 Lis 2007    Temat postu:

Reign or Fall [PBF Beta 0.2c]

*Skrócenie czasu odkrywania do 30 minut

*Skrócenie czasu kolonizowania do 2 godzin

* Dodanie do rankingu

# Odkrycia
Reinger
PostWysłany: Śro 22:54, 31 Paź 2007    Temat postu:

Reign or Fall [PBF Beta 0.2b]

*Rozszerzenie tematu "Stan" w królestwie

*Nowa technologia

- Nowe odmiany pszenicy (Drewno: 60, Kamień: 10, Z: 15) [czas: 30 minut]

Wymagania: Szkoła poz.1

Efekt: + 100% produkcja żywności.

*Jako że prawie wszyscy mają problem z SL, będzie ono doliczane RAZ dziennie
Reinger
PostWysłany: Śro 22:48, 31 Paź 2007    Temat postu:

Jest już temat gdzie skompletowałem system BETA 0.2, zapraszam do lektury Razz XD

http://www.reignorfall.fora.pl/zasady,3/system-beta-0-2,30.html
Reinger
PostWysłany: Śro 19:34, 31 Paź 2007    Temat postu:

Reign or Fall [PBF Beta 0.2]

Ważne!!!

Chodzi o UM (Umiejętności Monarchy), strasznie zostało namieszane tak, ze sam się pogubiłem.

Musicie rozdać punkty UM od nowa, tym razem jednak zasady są następujące.

Punktów: 15, max 5 w dany atrybut (których właściwości uległy sporej zmianie)

Wszystkie kopalnie które zbudowaliście zostają, więc nei ma się co martwić.

Póki co napisze tymczasowy dochód bez UM.

A poniżej właściwości UM (za 1 pkt)

Zarządzanie: Każdy punkt daje + 5% do każdego z surowców (oprócz Ż)
Wojsko: - 10 % koszt jednostek wojskowych, - 10% czas odpracowywania technologii wojskowych, - 5 % koszt opracowywania technologii wojskowych, - 5 % koszt obiektów wojskowych
Autorytet: Każdy punkt daje + 10% do SL i + 5% do Z, + 5 % do zadowolenia
Pobożność: Każdy punkt daje + 10% do każdego z surowców i - 10 % opracowywania wszystkich technologii.

Edit:

Zmianie ulega także system PW, czyli wasza karta uległa całkowicie zmianie.

System PW jest podobny, z tym, że do rozdania jest 15 pktów (co jest także maksem waszych punktów PW)

Maksymalna ilość atrybutu PW to 10

- WP Arystokracja +

0 – 10

Ary: Każdy pkt powyżej 5 daje + 1 do Zarządzania, ale obniża Autorytet o 1.
Plu: Każdy pkt poniżej 5 daje + 1 do Autorytetu, ale obniża Zarządzenie 0 1.

- Wolny Handel Merkantylizm +

0 – 10

Mer: Dochód Z + 5% za każdy pkt., powyżej 5, ale obniża dochód SL o 5%.
WH: Dochód SL + 5% za każdy pkt., powyżej 5, ale obniża dochód Z o 5% .

- Ilość Jakość +

0 – 10

Jak: Każdy pkt powyżej 5 daje + 20% do A jednostek, ale obniża SL (- 5% za pkt)
Ilo: Każdy pkt powyżej 5 daje + SL (+5% za pkt), ale obniża A jednostek (-20%)

- Obskurantyzm Innowacyjność +

0 – 10

Inn: + 10 % do szybszego wynajdowania technologii ekonomicznych, - 5% produkcji Drewno i Kamień
Obs: + 5% do produkcji Kamienia i Drewna, ale obniża o 10 % za każdy pkt szybkość wynajdowania technologi ekonomicznych

Niedługo napiszę poprawny System (BETA 0.2), gdzie będzie wszystko poprawnie)
Reinger
PostWysłany: Śro 18:19, 31 Paź 2007    Temat postu:

Reign or Fall [PBF Beta 0.1.2c]

*Nowe zasady UM

Zarządzanie: Każdy punkt daje + 2% do każdego z surowców (oprócz Ż)
Autorytet: Każdy punkt daje + 5% do SL i + 2% do Z
Pobożność: Każdy punkt daje + 5% do każdego z surowców i - 5 % opracowywania wszystkich technologii.

(mowa o produkcji surowców)

# Przy wartościach minusowych plusy procentowe nie działają.

*Ranking

# Siła wojskowa
# Ilość technologii

*Fort, a szpiegostwo

# Fort zmniejsza szanse udane szpiegostwa (dla przeciwnika) o 15%
Reinger
PostWysłany: Śro 17:49, 31 Paź 2007    Temat postu:

Reign or Fall [PBF Beta 0.1.2b]

*Podział punktów PW w temacie "Stan" na Obecna ilość PW/Maksymalna ilość PW

*Doliczenie w kartach minusów od PW (uwzględniane były już przedtem)

*Dodanie w rankingu działu "Zadowolenie"

*Przypominam możecie robić jednocześnie dwie czynności.

*Brak żywności.

# Brak żywności skutkuje spadkiem zadowolenie natychmiastowo o 20% i o 0,5 % z każdym następnym dniem w grze.

# Innym efektem braku żywności jest wymieranie ludzi. 5 % SL bez jedzenia każdego dnia.
Reinger
PostWysłany: Śro 17:27, 31 Paź 2007    Temat postu:

Reign or Fall [PBF Beta 0.1.2]

*Dyplomacja

# Wiadomości dyplomatyczne (treść wiadomości podajesz w zleceniach, koszt: 1 Z)

# Nowy budynek: Ambasada (120 D, 80 K, 20 Z, 20 SL)

Niezbędny m.i.n. do wchodzenia w sojusze

# Sojusz

Warunki:

- Obaj gracze muszą widzieć co najmniej jedną swoją prowincję (możliwa wymiana odkryć o tym dalej)
- Obaj gracze muszą mieć ambasadę poz.1

Dalej o sojuszach.

- Powstanie dział tak jak Królestwa, z nazwą Sojusze, gdzie będzie Spis i sojusz, w którym będzie znajdować się gracz. Powstanie osobno mapa sojuszu i stan sojuszu oraz hala przywódców, gdzie będą prowadzone rozmowy między członkami sojuszu

# Wymiana odkryć

Warunki:

- Gracz musi spotkać jakąkolwiek jednostkę/obiekt gracza, z którym chcę się wymienić. Gracze ustalają cenę wymiany między sobą.
- Sojusz to automatyczna wymiana odkryć.

# Wymiana dóbr

Warunki:

- Market poz.3
- Gracz musi spotkać jakąkolwiek jednostkę/obiekt gracza, z którym chcę się wymienić. Gracze ustalają cenę wymiany między sobą.

*Szybkość jednostek wojskowych

Włócznik: 5 X/d
Miecznik: 4 X/d
Łucznik: 5 X/d

*Nowy skrót

# SLW - Siła Ludzka Wojsko

*Siła ludzka - Wojsko

# Żołnierze są odejmowani od zwykłego SL i są doliczani do SLW. Zjadają tyle samo żywności.

*Wysyłanie wojska/Wojna

# Wojna zmniejsza zadowolenie o 0,5 % z każdym dniem
# Aby zaatakować przeciwnika, wystarczy go odkryć i chcieć go złupić Smile
# System walki: Brak, 1 listopada już pewnie będzie
# Wysłane wojsko potrzebuje zabrać ze sobą tyle jedzenia ile zjadłoby w tym czasie będąc w mieście (gdy tego nie zrobisz spada zadowolenie o 5 % za każde 100 żywności za mało [do powrotu lub zniszczenia wojsk])

# Grabienie

- Jest możliwe na każdej prowincji przeciwnika, która nie jest drogą ani kolonią.
- Po zajęciu prowincji ilość łupu jest zależna od ilości fabryk przeciwnika. Dla przykładu zajmujemy tartak, przeciwnik ma dwa tartaki. W ten sposób zajmujemy 50 % drewna przeciwnika.
- W wypadku odbicia prowincji do 7 dni rzeczywistych przeciwnik otrzymuje 50 % SWOICH surowców, które stracił. Dopiero po 7 dniach zabiera tyle łupu, jak gdyby atakował wroga.

*Mapa polityczna - zmiany

# Kolonie, drogi, prowincje przeciwnika zajęte i będące pod kontrolą poniżej siedmiu dni, mają na mapie jaśniejszy kolor.

*Tubylcy

# Dodanie pojedynczych prowincji zajętych przez tubylców. (Szukajcie a znajdziecie Razz)

*Budynki nie produkcyjne

Markety, koszary, ambasady, szkoły, forty itp. nie pojawiają się na mapie, są dopisywane do tematu "Stan"

*Budynki/Technologie 2 i 3 poziomowe

Koszt wszystkich budynków i technologii wzrasta x2 co każdy poziom.

Tak samo przyrost fabryk wzrasta x2

W Stosunku do poziomu poprzedniego !

*Szpiegostwo

# Technologia Wojsko - Szpiegostwo (200 Z)

Warunki:

- Szkoła (poz 3)
- Ambasada (poz 1)

Koszt szpiegowania:

- 1 SL, 40 Z)

Szanse:

Zadowolenie przeciwnika.

0% + 10 % szansy
25 % + 5 % szansy
50 % + 0 % szansy
75 % - 5 % szansy
100% - 10 % szansy

Każdy punkt Autorytetu zmniejsza szansę o 2 %
Każdy punkt WP zmniejsza szansę o 2 %
Każdy punkt WH zmniejsza szansę o 1 %

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group