Autor |
Wiadomość |
Reinger |
Wysłany: Śro 21:14, 07 Lis 2007 Temat postu: |
|
Sojusz
*Warunki stworzenia sojuszu
# Jedna ambasada (1 ambasada = 2 członków, 2 ambasady (u 2 graczy) lub ambasada na poz 2 = 3 graczy itd)
# Gracze muszą się widzieć (co najmniej 1 prowincja)
*Warunki dołączenia do sojuszu
# Gracze muszą się widzieć (co najmniej 1 prowincja)
# Musi być wolne miejsce
*Warunki wymiany surowców w sojuszu
# Market poz 3
# Ambasada poz 1 (u każdego)
*Państwo neutralne
# Zaatakowanie takiego państwa = - 100% produkcji na okres siedmiu dni
# Zaatakowanie przez takie państw0 = - 100% produkcji na okres siedmiu dni
*Państwo najemne
# Wymagania: Ambasada poz 1
# Co najmniej 30 SM
# Co najmniej 100 Z
# Co najmniej 300 SL
# Państwo najemne może zostać zwerbowane przez każde inne państwo/sojusz za opłata, którą sama ustala
# Zaatakowanie takiego państwa (gdy nie zostały najęte) = - 30% produkcji na okres siedmiu dni
# Zaatakowanie przez takie państwo (gdy nie zostały najęte) = - 70% produkcji na okres siedmiu dni
*Zmiana charakteru państwa
# Zmiana charakteru państwa = -10 pkt PW
# Nie można stać się państwem neutralnym w czasie wojny lub w pierwszy dzień po odkryciu któregoś z przeciwników
*Kontrybucja
# Maksymalna ilośc zabrania prowincji = 50 % (gdy zostanie mniej niz 5 prowincji, mozna zaanektowac całosc), po zajeciu 50 % mozna podbijac je dalej jednak tylko w celu zrabowania surowców
*Wypowiedzenie wojny i pokój
# Od dziś trzeba wypowiedzieć wojnę wcześniej wojnęa po jej zakonczeniu zawrzeć pokój (pokój = 6 tur, kara za zaatakowanie w czasie pokoju - 100% zadowolenie, możliwosc buntu w państwie)
*Wojna
# wojna która trwa więcej niz 8 tur ma skutki takie jak głód (wyczerpanie wojną) |
|
|
Reinger |
Wysłany: Nie 17:37, 04 Lis 2007 Temat postu: |
|
Reign or Fall [PBF Beta 0.4.2]
*Obrona prowincji
# Każda prowincja ma garnizon
Każda prowincja na poziomie 1 ma
- 10 łuczników i 10 włoczników
Każda prowincja na poziomie 2 ma
- 20 łuczników i 20 włoczników
Każda prowincja na poziomie 3 ma
- 25 łuczników i 25 włoczników i 5 mieczników
Każde miasto (bez fortu) ma
- 30 łuczników i 30 włoczników i 2 mieczników
Każde miasto (z fortem) ma
- 50 łuczników i 50 włoczników i 5 mieczników
# Każda prowincja może zostać ulepszona poprzez budowe palisady.
- Palisada poz. 1 (50 D) (+50 O)
- Palisada poz. 2 (150 D) (+150 O)
# Zdobycie miasta
- Po zdobyciu miasta wygrany ma możliwośc wymordowania 25 % ludności lub wzięcia ich w niewole
*P jednostek
# Zmiana z przebywania ilości kratek na jedną turę na przebywanie ilości kratek w ciągu 30 minut
*Odkrywanie i zajmowanie
# Po zajęciu wrogiej prowincji na mapie pojawia sie wroga stolica oraz "kwadrat" wokól niej
*A łucznika
# Zmienione z 5 na 4
*Przegrana
# Gracz przegrywa gdy traci wszystkie prowincje
# Po całkowitej porażce wszystkie prowincje tymczasowe (zdobyte od przegranego gracza) staja sie prowincjami stałymi |
|
|
Reinger |
Wysłany: Pią 21:51, 02 Lis 2007 Temat postu: |
|
Reign or Fall [PBF Beta 0.4.1]
*Podatki
# Każdy punkt "w lewo" - 5 % produkcji Z, + 2 % zadowolenie, + 1 % SL
# Każdy punkt "w prawo" + 5 % produkcji Z, - 2 % zadowolenie, - 1 % SL
*Wioska
# Daje 200, i + 50 przez dwie tury (efekt = 300 miejsc)
*Miecznik
# O: 4 |
|
|
Reinger |
Wysłany: Pią 17:56, 02 Lis 2007 Temat postu: |
|
Reign or Fall [PBF Beta 0.3]
*System walki RoF 0.3
System może być bardzo podobny do systemu z Hereosów, ponieważ częściowo się na nim wzorowałem.
Gdy dochodzi do bitwy między graczami (czy też gracza, z tubylcami) obaj gracze dostają wysłaną mape bitwy.
Jest ona zrzutem z góry i tutaj równiez wystepują "kratki"
Powstanie dział Bitwy, gdzie wszystko zostanie udokumentowane
Plansza to 8x8
Prędkośc jednostek to najieksza wartośc kratek (nie można poruszać się na ukos), które mogą pokonac w jednej turze, z kolei Zasięg to odległosc na ktora jednostki moga atakowac z dystansu ( wlicza sie w to miejsce gdzie jednostka strzelajaca i jednostka-cel stoją
Ukształtowanie terenu daje różne premię w zależnosci czy się atakuje czy się broni.
Łąka
*Brak modyfikatorów.
Las
* + 50% A dla jednostek atakujących.
Góry
* + 50% O dla jednostek broniących się.
Walka jest turowa, po obu stronach mapy znajdują się jednostki (w oddziałach, max ilośc oddziałow = 6, w jednym oddziale mogą znajdowac sie tylko jednostki jednego rodzaju, np wlocznicy. Moga byc np dwa oddzialy wlocznikow, ale nie mozna stworzyc oddzialu skladajacego sie z lucznikow i wlocznikow) graczy (po lewej stronie jednego gracza po prawej drugiego)
Oznakowanie jednostek
Włocznik - kolor gracza
Miecznik - kolor gracza, ciemniejszy odcień
Łucznik - kolor gracza, jasniejszy odcien
Liczba jednostek będzie pokazywana co turę w dziale bitwy
Pierwszą turę zawsze wykonuje atakujący
Statystyki jednostek
Cytat: | Jednostki (Statystyki)
Włócznik
PŻ: 4
A: 5
O: 3
Z: 2
P: 5
Miecznik
PŻ: 5
A: 7
O: 3
Z: 2
P: 3
Łucznik
PŻ: 3
A: 5
O: 1
Z: 5
P: 5
Tutaj coś dla fanów Hereosów
PŻ - Punkty życia
A: Atak (ile PŻ zadaje jednostka)
O: Obrona (tyle odejmujesz od A, zanim jednostka straci PŻ)
Z: Zasięg, zasięg jednostki na polu bitwy (można np. strzelać z dystansu, liczba to kratki, z jakiej odległości jednostka może atakować. Mapa ekonomiczna i polityczna nie mają tu nic do rzeczy, stwarzana jest osobna mapa "bitewna")
P: Prędkość zarówno na polu bitwy jak i na mapie ekonomicznej. Liczba kratek jakie jednostka jest w stanie przebyć w ciągu jednej tury. |
Przykładowa walka
Gracz A dysponuje 30 włocznikami, 10 łucznikami i 15 miecznikiem, tymczasem gracz B ma 15 łuczników i 20 wlocznikow, walka odbywa się na lace wiec nie ma zadnych modyfikatorow
Gracz A wysyła swoje wojsko w stronę gracza B (jest atakujacym, wiec zaczyna)
Gracz B wysyła włocznikow i atakuje łucznikow gracza A, z kolei łucznicy strzelaja w zblizajacych sie wlocznikow gracza A
15 łuczników (Atak łucznika = 5) 15*(5-3) (Obrona włocznika) = 15*2 = 30 (tyle zabranych Punktów Życia = 30 / 4 (ilosc pz jednego wlocznika) = 7 martwych włocznikow
itd itd.
LUB
Reign or Fall [PBF Beta 0.4]
Nie ma żadnych plansz ani kratek jak powyżej, jest tylko dział bitwy, gdzie obaj gracze dostaje sprawozdanie
Statystyki jednostek dzialaja podobnie, z tym, że predkosc liczy się tylko na mapie ekonomicznej i nie ma znaczenia w czasie walki, a jednostka z wiekszym Z zaczyna
Cytat: | Jednostki (Statystyki)
Włócznik
PŻ: 4
A: 5
O: 3
Z: 2
P: 5
Miecznik
PŻ: 5
A: 7
O: 3
Z: 2
P: 3
Łucznik
PŻ: 3
A: 5
O: 1
Z: 5
P: 5
Tutaj coś dla fanów Hereosów
PŻ - Punkty życia
A: Atak (ile PŻ zadaje jednostka)
O: Obrona (tyle odejmujesz od A, zanim jednostka straci PŻ)
Z: Zasięg, zasięg jednostki na polu bitwy (można np. strzelać z dystansu, liczba to kratki, z jakiej odległości jednostka może atakować. Mapa ekonomiczna i polityczna nie mają tu nic do rzeczy, stwarzana jest osobna mapa "bitewna")
P: Prędkość zarówno na polu bitwy jak i na mapie ekonomicznej. Liczba kratek jakie jednostka jest w stanie przebyć w ciągu jednej tury. |
Przykładowa walka
Gracz A dysponuje 15 włocznikami, 10 łucznikami i 15 miecznikiem, tymczasem gracz B ma 15 łuczników i 20 wlocznikow, walka odbywa się na lace wiec nie ma zadnych modyfikatorow
PŻ gracza A = 60 + 30 + 75 = 165
PŻ gracza B = 45 + 80 = 125
O g. A = 45 + 10 + 45 = 100
O g. B = 60 + 15 + 0 = 75
Wpierw łucznicy gracza A
10 * 5 = 50 - 75 = 0
Później łucznicy gracza B
15 * 5 = 75 - 100 = 0
A = 165 PŻ
B = 125 PŻ
O g. A = 100 - 75 = 25
O g. B = 75 - 50 = 25
Włocznicy gracza A
15 * 5 = 75 - 25 = 50
Włocznicy gracza B
20 + 5 = 100 - 25 = 75
A = 95 PŻ
B = 75 PŻ
O g. A = 0
O g. B = 0
Miecznicy gracza A
15 * 7 = 105
B = 0 PŻ
Jak liczyć co zostaje wygranemu po bitwie?
Tutaj dla przykładu miał on 165 PŻ to rownalo sie jakiejs ilosci jego jednostek. Zostało mu 95 PZ i liczymy najzwyczajniej wswiecie z proporcji biorac 165 za 100 a 95 za procent ktory sie ostal z kazdej jednostki.
Zaloze temat, gdzie wypowiecie sie ktory system wolicie |
|
|
Reinger |
Wysłany: Pią 12:48, 02 Lis 2007 Temat postu: |
|
Reign or Fall [PBF Beta 0.2.2]
*Kolonie
# Po udanym kolonizowaniu (4 kolonistów wysłanych) można zbudować miasto (50 D, 50 K, 10 Z).
# Koszt każdego kolejnego miasta jest równy x2
Ważne!!!
*SL
# Jako że przyrost SL jest ciągle drastycznie duży, zmieniam przyrost ludzi na kratką z 5 na 3 |
|
|
Reinger |
Wysłany: Pią 10:53, 02 Lis 2007 Temat postu: |
|
Reign or Fall [PBF Beta 0.2.1b]
*Usprawnienie działu systemu "Kolejne budynki/technologie"
Po szczegóły zapraszam do tematu
*Zadowolenie nie dodaje % do produkcji SL |
|
|
Reinger |
Wysłany: Czw 18:33, 01 Lis 2007 Temat postu: |
|
Reign or Fall [PBF Beta 0.2.1]
*Zarządzanie nie daje bonusu do SL (powinniście się cieszyć )
*Ranking
# Usunięcie ilości SM w rankingu
*Dodanie opcji rozrastania wiosek |
|
|
Reinger |
Wysłany: Czw 11:54, 01 Lis 2007 Temat postu: |
|
Reign or Fall [PBF Beta 0.2d]
*Czas rekrutacji jednostek wojskowych
# Włócznik (3 minuty)
# Miecznik (5 minut)
# Łucznik (4 minuty)
*Dodanie do królestw z Marketem działu "Wymiana dóbr" w Stan. O szczegóły wymiany piszcie w zleceniach.
*Dodanie do królestw z Koszarami działu "Wojsko" w Stan.
*Punkty PW
# Mogą być ponownie rozdawane/zmieniane i nie liczą się do czynności (znaczy, że mozecie budować 2 budynki i tak rozdawać punkty PW)
# PW można zmieniać co 2 dni w jakiej się chce ilości
# Zbyt częsta zmiana PW (3 razy w tygodniu) zmniejsza zadowolenie (na tydzień) o 5 %
*Brak domów.
# Brak domów skutkuje spadkiem zadowolenie natychmiastowo o 10% i o 0,5 % z każdym następnym dniem w grze.
# Innym efektem braku domów jest wymieranie ludzi. 2 % SL bez domu każdego dnia.
*Ranking
# Zmiana nazwy z "Ilość wojsko" na "Siła militarna"
Włocznik = 1 pkt SM (siły militarnej)
Miecznik = 2 pkt SM
Łucznik = 1 pkt SM |
|
|
Reinger |
Wysłany: Czw 0:10, 01 Lis 2007 Temat postu: |
|
Reign or Fall [PBF Beta 0.2c]
*Skrócenie czasu odkrywania do 30 minut
*Skrócenie czasu kolonizowania do 2 godzin
* Dodanie do rankingu
# Odkrycia |
|
|
Reinger |
Wysłany: Śro 22:54, 31 Paź 2007 Temat postu: |
|
Reign or Fall [PBF Beta 0.2b]
*Rozszerzenie tematu "Stan" w królestwie
*Nowa technologia
- Nowe odmiany pszenicy (Drewno: 60, Kamień: 10, Z: 15) [czas: 30 minut]
Wymagania: Szkoła poz.1
Efekt: + 100% produkcja żywności.
*Jako że prawie wszyscy mają problem z SL, będzie ono doliczane RAZ dziennie |
|
|
Reinger |
|
|
Reinger |
Wysłany: Śro 19:34, 31 Paź 2007 Temat postu: |
|
Reign or Fall [PBF Beta 0.2]
Ważne!!!
Chodzi o UM (Umiejętności Monarchy), strasznie zostało namieszane tak, ze sam się pogubiłem.
Musicie rozdać punkty UM od nowa, tym razem jednak zasady są następujące.
Punktów: 15, max 5 w dany atrybut (których właściwości uległy sporej zmianie)
Wszystkie kopalnie które zbudowaliście zostają, więc nei ma się co martwić.
Póki co napisze tymczasowy dochód bez UM.
A poniżej właściwości UM (za 1 pkt)
Zarządzanie: Każdy punkt daje + 5% do każdego z surowców (oprócz Ż)
Wojsko: - 10 % koszt jednostek wojskowych, - 10% czas odpracowywania technologii wojskowych, - 5 % koszt opracowywania technologii wojskowych, - 5 % koszt obiektów wojskowych
Autorytet: Każdy punkt daje + 10% do SL i + 5% do Z, + 5 % do zadowolenia
Pobożność: Każdy punkt daje + 10% do każdego z surowców i - 10 % opracowywania wszystkich technologii.
Edit:
Zmianie ulega także system PW, czyli wasza karta uległa całkowicie zmianie.
System PW jest podobny, z tym, że do rozdania jest 15 pktów (co jest także maksem waszych punktów PW)
Maksymalna ilość atrybutu PW to 10
- WP Arystokracja +
0 – 10
Ary: Każdy pkt powyżej 5 daje + 1 do Zarządzania, ale obniża Autorytet o 1.
Plu: Każdy pkt poniżej 5 daje + 1 do Autorytetu, ale obniża Zarządzenie 0 1.
- Wolny Handel Merkantylizm +
0 – 10
Mer: Dochód Z + 5% za każdy pkt., powyżej 5, ale obniża dochód SL o 5%.
WH: Dochód SL + 5% za każdy pkt., powyżej 5, ale obniża dochód Z o 5% .
- Ilość Jakość +
0 – 10
Jak: Każdy pkt powyżej 5 daje + 20% do A jednostek, ale obniża SL (- 5% za pkt)
Ilo: Każdy pkt powyżej 5 daje + SL (+5% za pkt), ale obniża A jednostek (-20%)
- Obskurantyzm Innowacyjność +
0 – 10
Inn: + 10 % do szybszego wynajdowania technologii ekonomicznych, - 5% produkcji Drewno i Kamień
Obs: + 5% do produkcji Kamienia i Drewna, ale obniża o 10 % za każdy pkt szybkość wynajdowania technologi ekonomicznych
Niedługo napiszę poprawny System (BETA 0.2), gdzie będzie wszystko poprawnie) |
|
|
Reinger |
Wysłany: Śro 18:19, 31 Paź 2007 Temat postu: |
|
Reign or Fall [PBF Beta 0.1.2c]
*Nowe zasady UM
Zarządzanie: Każdy punkt daje + 2% do każdego z surowców (oprócz Ż)
Autorytet: Każdy punkt daje + 5% do SL i + 2% do Z
Pobożność: Każdy punkt daje + 5% do każdego z surowców i - 5 % opracowywania wszystkich technologii.
(mowa o produkcji surowców)
# Przy wartościach minusowych plusy procentowe nie działają.
*Ranking
# Siła wojskowa
# Ilość technologii
*Fort, a szpiegostwo
# Fort zmniejsza szanse udane szpiegostwa (dla przeciwnika) o 15% |
|
|
Reinger |
Wysłany: Śro 17:49, 31 Paź 2007 Temat postu: |
|
Reign or Fall [PBF Beta 0.1.2b]
*Podział punktów PW w temacie "Stan" na Obecna ilość PW/Maksymalna ilość PW
*Doliczenie w kartach minusów od PW (uwzględniane były już przedtem)
*Dodanie w rankingu działu "Zadowolenie"
*Przypominam możecie robić jednocześnie dwie czynności.
*Brak żywności.
# Brak żywności skutkuje spadkiem zadowolenie natychmiastowo o 20% i o 0,5 % z każdym następnym dniem w grze.
# Innym efektem braku żywności jest wymieranie ludzi. 5 % SL bez jedzenia każdego dnia. |
|
|
Reinger |
Wysłany: Śro 17:27, 31 Paź 2007 Temat postu: |
|
Reign or Fall [PBF Beta 0.1.2]
*Dyplomacja
# Wiadomości dyplomatyczne (treść wiadomości podajesz w zleceniach, koszt: 1 Z)
# Nowy budynek: Ambasada (120 D, 80 K, 20 Z, 20 SL)
Niezbędny m.i.n. do wchodzenia w sojusze
# Sojusz
Warunki:
- Obaj gracze muszą widzieć co najmniej jedną swoją prowincję (możliwa wymiana odkryć o tym dalej)
- Obaj gracze muszą mieć ambasadę poz.1
Dalej o sojuszach.
- Powstanie dział tak jak Królestwa, z nazwą Sojusze, gdzie będzie Spis i sojusz, w którym będzie znajdować się gracz. Powstanie osobno mapa sojuszu i stan sojuszu oraz hala przywódców, gdzie będą prowadzone rozmowy między członkami sojuszu
# Wymiana odkryć
Warunki:
- Gracz musi spotkać jakąkolwiek jednostkę/obiekt gracza, z którym chcę się wymienić. Gracze ustalają cenę wymiany między sobą.
- Sojusz to automatyczna wymiana odkryć.
# Wymiana dóbr
Warunki:
- Market poz.3
- Gracz musi spotkać jakąkolwiek jednostkę/obiekt gracza, z którym chcę się wymienić. Gracze ustalają cenę wymiany między sobą.
*Szybkość jednostek wojskowych
Włócznik: 5 X/d
Miecznik: 4 X/d
Łucznik: 5 X/d
*Nowy skrót
# SLW - Siła Ludzka Wojsko
*Siła ludzka - Wojsko
# Żołnierze są odejmowani od zwykłego SL i są doliczani do SLW. Zjadają tyle samo żywności.
*Wysyłanie wojska/Wojna
# Wojna zmniejsza zadowolenie o 0,5 % z każdym dniem
# Aby zaatakować przeciwnika, wystarczy go odkryć i chcieć go złupić
# System walki: Brak, 1 listopada już pewnie będzie
# Wysłane wojsko potrzebuje zabrać ze sobą tyle jedzenia ile zjadłoby w tym czasie będąc w mieście (gdy tego nie zrobisz spada zadowolenie o 5 % za każde 100 żywności za mało [do powrotu lub zniszczenia wojsk])
# Grabienie
- Jest możliwe na każdej prowincji przeciwnika, która nie jest drogą ani kolonią.
- Po zajęciu prowincji ilość łupu jest zależna od ilości fabryk przeciwnika. Dla przykładu zajmujemy tartak, przeciwnik ma dwa tartaki. W ten sposób zajmujemy 50 % drewna przeciwnika.
- W wypadku odbicia prowincji do 7 dni rzeczywistych przeciwnik otrzymuje 50 % SWOICH surowców, które stracił. Dopiero po 7 dniach zabiera tyle łupu, jak gdyby atakował wroga.
*Mapa polityczna - zmiany
# Kolonie, drogi, prowincje przeciwnika zajęte i będące pod kontrolą poniżej siedmiu dni, mają na mapie jaśniejszy kolor.
*Tubylcy
# Dodanie pojedynczych prowincji zajętych przez tubylców. (Szukajcie a znajdziecie )
*Budynki nie produkcyjne
Markety, koszary, ambasady, szkoły, forty itp. nie pojawiają się na mapie, są dopisywane do tematu "Stan"
*Budynki/Technologie 2 i 3 poziomowe
Koszt wszystkich budynków i technologii wzrasta x2 co każdy poziom.
Tak samo przyrost fabryk wzrasta x2
W Stosunku do poziomu poprzedniego !
*Szpiegostwo
# Technologia Wojsko - Szpiegostwo (200 Z)
Warunki:
- Szkoła (poz 3)
- Ambasada (poz 1)
Koszt szpiegowania:
- 1 SL, 40 Z)
Szanse:
Zadowolenie przeciwnika.
0% + 10 % szansy
25 % + 5 % szansy
50 % + 0 % szansy
75 % - 5 % szansy
100% - 10 % szansy
Każdy punkt Autorytetu zmniejsza szansę o 2 %
Każdy punkt WP zmniejsza szansę o 2 %
Każdy punkt WH zmniejsza szansę o 1 % |
|
|